Fill This Form To Receive Instant Help

Help in Homework
trustpilot ratings
google ratings


Homework answers / question archive / Baca petikan di bawab ini dengan telitinya, kernudian jawab soalan-soalan yang berikLanya

Baca petikan di bawab ini dengan telitinya, kernudian jawab soalan-soalan yang berikLanya

Writing

Baca petikan di bawab ini dengan telitinya, kernudian jawab soalan-soalan yang berikLanya. 
Puan Jeya: Hema: 
Puan Jeya: Hema: Puan Jeya: Hema: Puan Jeya: Hema: Puan Jeya: Hema: 
Hema, apakah yang sedang kamu fikirkan? Saya teringat akan kata-kata Cikgu Shaari ketika menyertai Bengkel Pemantapan Bahasa Melayu kelmarin, ibu. Oh, begitu! Apakah yang diperkatakan oleh beliau? Cikgu Shaari menyatakan bahawa kita tidak boleh menuding jari kepada sesiapa jika bahasa Melayu dipinggirkan. Ya, ibu bersetuju dengan pandangan Cikgu Shaari itu. Beliau juga menjelaskan bahawa kita sendiri yang tidak mahu untuk menjadikan bahasa Melayu sebagai bahasa ilmu serta bahasa bertamadun tinggi. Jadi, apakah pandangan kamu setelah menyertai bengkel itu? Saya berpandangan bahawa semua rakyat Malaysia mestilah menggunakan bahasa Melayu dalam urusan seharian. Kita tidak boleh mengagung-agungkan bahasa asing. Kita mestilah menunjukkan rasa cinta akan bahasa kebangsaan. Bagus sekali pandangan kamu itu, Hema. Mulai sekarang, kita sekeluarga hendaklah menggunakan bahasa Melayu dengan baiknya. Ya, ibu. Bahasa jiwa bangsa. Cintailah bahasa kita. 

(a) Apakah pandangan Hema setelah menyertai Bengkel Pemantapan Bahasa Melayu? 
(b) Masyarakat tidak mahu menjadikan bahasa Melayu sebagai 
[2 markahl 
1.1 markaid 
(c) Pada pendapat kamu, apakah aktiviti-aktiviti yang perlu dianjurkan oleh pihak sekolah untuk memartabatkan bahasa Melayu? 
Bahagian ini inengani Panjangnya karanga Soalan 1 Sekolah kamu telal Tulis sepucuk sur di sekolah kamu s

Purchase A New Answer

Custom new solution created by our subject matter experts

GET A QUOTE